FAQ | Unanswered

ඔබගේ කිසිදු ප්‍රශ්නයකට පිළිතුරු ලබා දීමට අප විසින් කිසිසේත් ම කිසිදු අවස්ථාවක කිසිදු මුදලක් අය නොකරන (සම්පූර්ණයෙන් ම නොමිලේ වන) අතර ම, පිළිතුරු දීමට පෙර (පිළිතුරු ලබා දීමෙන් පසු මිස) පරිත්‍යාගයක් සඳහා වත් ඔබව යොමු නොකෙරේ

එහෙත් ඇතැම් සුවිශේෂී හේතූන් මත, පිළිතුරු ලබා දීමට පෙර, ඇතැම් කෙනෙකු පරිත්‍යාගයක් සඳහා සුහදශීලීව යොමු කෙරේ. එවැනි (පිළිතුරු ලබා නොදුන්) අවස්ථා පහත පෙළ ගස්වා ඇත.

ඔබේ-පහත එක් එක් ප්‍රශ්නයට මූලාශ්‍ර සහිත [(අභි)ධර්මානුකූල/මනෝවිද්‍යාත්මක)/පිරිපුන්] පිළිතුරු ලබා දී, ඔබගේ කැමත්ත පරිදි පෞද්ගලිකව (Private) හෝ  ජනගත (Publish) කර හෝ, ඔබට දැනුම් දීමට අපි බලාපොරොත්තු වෙන්නෙමු. එතෙක් ඔබේ සහයෝගය අපහට මහඟු පිටුබලයක් බව හිතෛෂීව සලකනන! 

පහත ඕනෑම ප්‍රශ්නයක් සඳහා පිරිපුන් පිළිතුරු ලබා ගැනීමට, ප්‍රශ්න අංකය/අංක සඳහන් කර, මෙම සබැඳියෙන් පිවිස සහයෝගය දක්වා, “Dhamma” ලෙස සඳහන් කොට අප හා සම්බන්ධ වෙන්න!

{තේරුම් ගත්තාට ඔබට බෙහෙවින් ම ස්තූතියි!}

1. මංගල සූත්‍ර ගාථාවක් මනෝවිද්‍යාත්මකව දකිමු ද?
Q. මන්ගල සූත්‍රයේ එන පූජාච පූජනීයානන් යන්නෙහි මනෝ විද්‍යත්මක පැතිකඩ පහදා දෙන්න. බොහෝම පින්!

2. මතකය වැඩ කරන්නේ කෙසේ ද?
Q. මතකය වැඩ කරන්නේ කෙසේද කියා අභිධර්මානුකූලව පැහැදිලි කරන දේශනාවක් හෝ ග්‍රන්ථයක් තිබෙනවා ද?

3. ලග්න ඵලාඵල අසත්‍යයක් බොරුවක් ද?
Q. ලග්න පලාපල මිථ්‍යාවක්ද?

4. පුරාණ තෙරුන් සංගීතිය ප්‍රතික්ෂේප කළේ ඇයි?
Q. පුරාණ තෙරුන් සංගීතිය ප්‍රතික්ෂේප කලේ ඇයි?

5. මුළු මංගල සූත්‍රය ම මනෝවිද්‍යාත්මක ඇසින් දකිමු ද?
Q. මංගල සූත්‍රය මනෝවිද්‍යාත්මක දෘෂ්ටිකෝණයෙන් විස්තර කළ හැකි ද?

6. සමරිසි බව, සමලිංගික ආදරය හා (ලිංගික) හැසිරීම් වැරදි ද?
Q. සමරිසි බව බුදු දහම තුල විග්‍රහ වන්නේ කෙසේද?

7. මුල් කාලීන, මධ්‍ය කාලීන සතරවරන් දෙවිවරු කවුද? 
Q. මුල්කාලීන හා මධ්‍ය කාලීන කියා සතරවරන් දෙවිවරු බෙදා දක්වා තියෙන්නේ කොහොම ද?

8. යමපල්ලන් වී උපදින්නේ කවුද?
Q. යමපල්ලන් වී උපදින්නේ කුමන අකුසල කර්මයකින් ද?

9. පණ්ඩක, උභතෝබ්‍යඤ්ජනක යන අය කවුද?
Q. පණ්ඩක, උභතෝබ්‍යඤ්ජනක යන අය කවුද?
මේ අයට මාර්ගඵල වලට හෝ මහණ කමට යන්ඩ බැරි බව සදහන් වෙනව?
මේ ආත්මයේ දී ඒ අකුසල ගෙවා දමන්ඩ පුලුවන්ද?

10. බුද්ධකාලයෙන් පසුව නිර්මාණය වූ පිරිත් වර්ග මොනවා ද?
Q. බුද්ධකාලයෙන් පසුව නිර්මාණය වූ පිරිත් වර්ග මොනවා ද?

11. ශ්‍රීපා (ශ්‍රීපාද) සටහන් මැකී යන්නට අධිෂ්ඨාන කළේ ඇයි?
Q. බුදුරජාණන් වහන්සේ ඇයි කෙලෙස් සහිත සතුන්ට පාද සටහන් පෑගෙන්නෙ නැති වෙන්ඩ, මැකී යන්ඩ ඕනෙ කියල අධිෂ්ඨාන කරේ?

12. දහස්කඩ සිවුර සහ එහි සුලමුල කුමක් ද?
Q. දහස්කඩ සිවුරු පිලිබද පූර්ණ විස්තරයක් දැන ගැනීමට අවශ්‍යයි.
🔖පූජා ආනිශංස මොනවාද?
🔖විශේෂ වන්නේ ඇයි?
🔖පිලිගත හැකි විශේෂ අවස්ථාවන් පවතීද?
🔖එම සිවුර දැරීම මගින් යම් භික්ෂුන් වහන්සේ නමකට අවැඩක්/අනර්ථයක් විය හැකිද?

13. කංචුක / කප්රුක පූජාව කරන හැටි සහ එහි ආනිශංස?
Q. කංචුක පූජාව (කප්රුක) සඳහා වඩාත් සුදුසු සිවුර ද? බෞද්ධ කොඩිය ද? මෙහි ආනිසංස කවරේ ද?

14. ඒ ඒ කර්ම විපාක(ය) මැඩලන ඒ ඒ අහෝසි කර්ම(ය) කවරේ ද?
Q. අපගේ ජීවිතයේ එකින් එක එන බාධාකාරී පීඩාකාරී දෑ වලට එය අපේ කර්මය යයි කියා සිත හදා ගැනීමට පුරුදුව සිටිමු. නමුත් ඒ බාධා කරදර මැඩ ගැනීමට අප සිදුකර ඇති කර්ම අහෝසි කරගත් හැකි බව දනිමු. එකිනෙකාට බලපාන්නාවූ විවිධ කර්මයන් (සුලු වශයෙන් හෝ) අහෝසි කර ගැනීමට හැකි ආකාර පිළිබඳව දැනුවත් කරන්නේ නම් මැනවි.

15. වාසනාව - අවාසනාව සහ පිං - පව්?
Q. බුදුහාමුදුරුවෝ වාසනාව ගැන මොනවද දේශනා කරල තියෙන්නෙ? ඒක තීරනය වෙන්නෙ අපි කරපු පින් පව් අනුවද? පින් කලා කියල මේ ආත්මයේදී යම් අවාසනාවක් ඇත්නම් එය මගහැරෙයිද?

16. කුමර බඹසර යනු කුමක් ද?
Q. කුමර බඹසර යනු කුමක් ද? එය රකින්නේ කෙසේ ද? එය කැඩෙන්නේ කෙසේ ද? ආදී කුමර බඹසර ගැන සියලු විස්තර දැනගත හැකි ද?

17. ස්වයං වින්දනය වැරදි කාම සේවනයට අයිතියි ද?
Q. මම වැරදිකාම සේවනය කරන්නේ නෑ කියලා බුදු පිලිමයක් ඉදිරියේ පොරොන්දු උනා දැන් ටික දවසකට කලින් මම දැනන් ඉදියේ නෑ ඒ ප්‍රකාශය කරද්දි ස්වයං වින්දනයත් වැරදිකාම සේවනයක් කියලා සමහර බික්ශුන් වහන්සේලා කියනවා ස්වයං වින්දනය ගිහියන්ට පාපයක් නෙවේ කියලා තවත් සමහර අය කියනවා ස්වයං වින්දනය ගිහියන්ට පාපයක් කියලා... ස්වයං වින්දනය මගින් වැරදිකාම සේවනයක් සිදුවනවාද... මට ලොකු මානසික ආතතියක් ඒක් මම මෙවර උසස්පෙල විභහගයට පෙනී සිටිනවා ඒ සදහා පාඩම්වැඩ කිරගැනිමටත් මට මනස නිදහස් කරගන්න බැරුව ඉන්නේ මේ ප්‍රශ්නය නිසා... මට ස්වයං වින්දනයක්වත් සිදු නොකර සිටීම අපහසුකාර්යයක් එහෙත් එය සිදුකරාම මනස වද දෙනවා සිදු කල පොරොන්දුව කැඩුවා කියලා... හැකිනම් මගේ මනස නිරවුල් කරලා දෙන්න ලොකු පිනක් මම පිඩනයෙන් ඉන්නේ මේ ගැටලුව නිසා.

18. අෂ්ට මූල ආයතන මඟින් සිදු වූ සේවාව කුමක් ද?
Q. අශ්ටමූල මූල ආයතනයෙන් බෞද්ධ අධ්‍යාපන නගා  සිටුවීමට වූ සේවාව කුමක් ද?

19. ආත්ම ද? අනාත්ම ද?
Q. කරුණාකර පහත ප්‍රස්න පැහැදිලි කරන්න.

1. අනාත්ම යනූ ආත්මයක් නැත යන්නද?
2. නැවත උපදින්නේ කුමක්ද?
3. සිත මේ ආත්මයෙන් ඊළග ආත්මයට යන්නේද?
4. පිං පව් කුමක් සමඟ සම්බන්ධ වී ඊළඟ බවයට යන්නේද?

20. ගොපලු ගණනින් ගණන් කළ යුත්තේ කෙසේ ද?
Q. තෙරුවන් සරණයි... ආනාපාන සතියෙ ගොපලු ගණනින් ගණන් කල යුතු ක්‍රමය සරල සිංහලෙන් පැහැදිල කරන්න පුළුවන් ද? විශුද්ධි මාර්ගයෙ විස්තර කරපු විදිය තෙරුම් ගැනිමට අපහසුය...

21. ප්‍රාර්ථනා, සත්‍යක්‍රියා හා මනෝරෝග?
Q. ප්‍රාර්ථනා, සත්‍යක්‍රියා සහ භින්නෝන්මාදය (Schizophrenia) වැනි මානසික රෝගයක් ඇති කෙනෙකු සුගතිගාමී කරවීම ගැන විස්තරාත්මකව පැහැදිලි කරන්න පුළුවන් ද?

22. මානසික ක්‍රියාවලියට බලපාන සාධක මොනවා ද? ඒවා බලපාන්නේ කෙසේ ද?
Q. මානසික ක්‍රියාකාරිත්වයට බලපාන සාධක පිළිබඳව නොට් (Notes / සටහන්) තියෙනවද?

23. අසන්ඛ්‍ය කල්පයකට අන්තර කල්ප ප්‍රමාණය 64 යයි සඳහන් වෙන්නේ කොහෙද? ත්‍රිපිටක හෝ අටුවා හෝ ටීකා හෝ හින්දු වේද ග්‍රන්ථ මූලාශ්‍රයක් තිබේද? 

24. මහා කල්ප විනාශයේදී මහා කල්ප 7ක් ගින්තෙන් විනාශ වී, 8වෙනි මහා කල්පය ජලයෙන් විනාශ වී, 64 වෙනි මහා කල්පය වාතයෙන් විනාශ වන මෙම මහා කල්ප 64ක චක්‍රයක් දේශනා කර තිබේද? ත්‍රිපිටක හෝ අටුවා හෝ ටීකා හෝ හින්දු වේද ග්‍රන්ථ මූලාශ්‍රයක් තිබේද?

[25. - 44. ප්‍රශ්නවල ඇතැම් කොටස් සංස්කරණය කළ යුතු ය.]

25. අන්ෙංකල්ප විොශය සිදුවන්තන් මිනිසුන්තේ රාග, ද්තේශ, තමෝහ නිසයි. මහා කල්ප විොශය සිදුවන්තන් මිනිස් ක්‍රියාකාරකම් (රාග, ද්තේශ, තමෝහ) නිසා තෙොතේ තන්ද? හුතදක්ම ස්වභාවික විොශයක් තෙොතහොත් ධර්මොවයක් නිසා තන්ද? 

26. බ්‍රහ්මයන්තේ, තදවියන්තේ, නිරතයහි සතුන්තේ වයස් තද්ශො කර ඇති සූත්‍ර තමොෙවාද? 

27. මනුෂ්‍යයන්තේ උපරිම වයස 10තේ බල 140 = 10140 එන්තන් කුමෙ මූලාශ්‍රතයන්ද? 

28. සාසප සූත්‍රතයහි තද්ශො කර ඇත්තත් කුමෙ කල්පය ගැෙද? අසන්ඛ්‍ය කල්පය ද? අන්ෙංකල්පය ද? මහා කල්පය ද? 

29. අන්ෙක් කල්ප විොශතේදී, අන්ෙක් කල්ප 7ක් තරෝග වලින් විොශවී, 8වෙ අන්ෙක් කල්පය ආයුධ වලින් විොශවී, 64වෙ අන්ෙක් කල්පය දුර්භික්ෂ්‍යකින් විොශ වෙ තමම අන්ෙක් කල්ප 64ක චක්‍රයක් තද්ශො කර තිතබ්ද? ත්‍රිපිටක තහෝ අ ටුවා තහෝ ටීකා තහෝ හින්දු තේද ග්‍රන්ථ මූලාශ්‍රයක් තිතබ්ද? 

30. තමහිදී චක්කවත්තී සීහොද සූත්‍රයට අනුව අප ජීවත්තවෙ තමම අන්ෙංකල්පය අවසාෙතේ මෘග සංඥාතවන් විොශතේ. එෙම් අවි ආයුධ වලිනි. අප ජීවත්වන්තන් මහා කල්පතේ 4වෙ අන්ෙංකල්පතේ ද? එම ප්‍රශේයට පිලිතුර ඔේ ෙම් ඉහෙ 6 හි අන්ෙංකල්ප චක්‍රය වැරදි තෙොතේද? 

31. තදොස්ෙර අමරදාස රත්ණපාල මහො ලියූ අභිධර්මාර්ථ ප්‍රදීපිකා තපොත් 4, මහා වංශය, ද්වීප වංශය ආදී තපොත් ටීකා ග්‍රන්ථ තලස ගැනීම වැරදි තෙොතේ ද? තපොදුතේ, රහෙන් වහන්තසේලා තෙොවෙ අය, අ ටුවාවල ඇති ගැඹුරු ධර්ම පැහැදිලි කිරීමට ලියා ඇති ග්‍රන්ථ ටීකා තලස ගැනීම වැරදි තෙොතේ ද? 

32. පහෙ ප්‍රශ්ෙය Swinger Couples පිලිබඳව තේ. 

Swinger Couples කියා සිටිෙ, විවාහ තෙොවුනු තහෝ මව පියා භාරකරුවන්තගන් තවන්වී ස්වාධීෙ අඹුසැමියන් තලස එකට ජීවත් තෙොතවෙ අය අනිවාර්යතයන් කාමමිථයාචාර පාපයට (කර්මපථයට) හසු තවෙවා කියා මා දනී. එම නිසා පහෙ ප්‍රශ්ෙයට අදාල විෂ්‍ය පථය වන්තන්, විවාහ වී ඇති තහෝ මව පියා භාරකරුවන්තගන් තවන්වී ස්වාධීෙ අඹුසැමියන් තලස එකට ජීවත්වෙ Swinger Couples සම්බන්ධතයන් පමණි. 

තමම තයදුම දිග වැඩි නිසා තකටි කර ගමු. 

විවාහ වී ඇති තහෝ භාරකරුවන්තගන් තවන්වී ස්වාධීෙ අඹුසැමියන් තලස එකට ජීවත්වෙ Swinger Couples = 

Married or Independently Living Together Swinger Couples = MILTS Couples 

ප්‍රශ්ෙය: විවාහ වී ඇති තහෝ භාරකරුවන්තගන් තවන්වී ස්වාධීෙ අඹුසැමියන් තලස එකට ජීවත්වෙ ස්වාමිපුරුෂ්‍යා සහ භාර්යාව එකිතෙකා සමග ආදරය සහ සංවාසය කරෙ අෙර, කාමතභෝගී ජීවිෙය වඩාත් රස විඳීම සඳහා ඔවුන්තේ ශාරීරික ස්පර්ෂ්‍යට අධිපති ඔවුතෙොවුන් තෙොවෙ බවත් ඔවුතෙොවුන්ට අවශය ෙම් පිටස්ෙර අතෙකුත් ස්ත්‍රීන් සහ පුරුෂ්‍යන් හා සංවාසය කරන්ෙට හැකි යයි ගිවිසතගෙ, ෙම ජීවෙ සහකරුතේ ස්පර්ෂ්‍ය තදතදො විසින්ම ෙම ෙමාටම පමණක් ෙබා තෙොතගෙ ෙම ජීවෙ සහකරු කැමති අන් ස්ත්‍රීන් සහ පුරුෂ්‍යන් හා සංවාසතේ තයදීමට කැමැත්ෙ ලබා දීම MILTS Couples Life Style තලස වර්ථමාෙ තලෝකතේ දැකිය හැක. 

තමහිදී තදතදො විසින්, පර පුරුෂ්‍යන් තහෝ පර ස්ත්‍රීන් හා සංවාසය තෙොකරන්තන්යයි ගිවිසතගෙ තෙොමැෙ. ස්වාමිපුරුෂ්‍යා හා භාර්යාව යෙ තදතදො විසින් සිය කැමැත්තෙන්ම එකිතෙකාතේ ශාරීරික ස්පර්ෂ්‍යට අධිපතිත්වය තෙොදරමි යයි එකිතෙකා සමග ගිවිසතගෙ ඇෙ. ඔවුන් තදතදොතේ අඹු සැමි ජීවිෙතේදී එය එක තකොන්තද්සියකි සහ එම තකොන්තද්සියට තදතදොම සිය එකඟත්වය පල කර ඇෙ. එම නිසා ස්වාමිපුරුෂ්‍යා විසින් භාර්යාවතේ ශාරීරික ස්පර්ෂ්‍යට අධිපතිත්වය දරන්තන් ෙැෙ. රකින්තන්ද ෙැෙ. භාර්යාව විසින් ස්වාමිපුරුෂ්‍යාතේ ශාරීරික ස්පර්ෂ්‍යට අධිපතිත්වය දරන්තන් ද ෙැෙ. රකින්තන්ද ෙැෙ. එෙෙදී ස්වාමිපුරුෂ්‍යාතේ හා භාර්යාවතේ සිතත් ෙම සහකරු/සහකාරිය තවෙත් ස්ත්‍රියක් තහෝ පුරුෂ්‍තයක් හා සංවාසය කරෙවාට අංශුමාත්‍රයක තහෝ අකමැත්ෙක් තෙොමැෙ. එම අංශු මාත්‍රයකවත් අකමැත්ෙක් තෙොමැති කම තකොපමෙද කියෙවා ෙම්, ස්වාමිපුරුෂ්‍යා හා සංවාසතේ තයදීමට ස්ත්‍රියක් පිටස්ෙරින් පැමිතණෙ විට එම භාර්යාවද, එම පිටින් පැමිතෙෙ සත්‍රි්ය කැමති ෙම්, එම සංවාසයට සහභාගි වන්තන්ය (Threesome). භාර්යාව හා සංවාසතේ තයදීමට පිරිමිතයක් පිටස්ෙරින් පැමිතණෙ විට එම ස්වාමිපුරුෂ්‍යාද, එම පිටින් පැමිතෙෙ පිරිමියා කැමති ෙම්, එම සංවාසයට සහභාගි වන්තන්ය (Threesome). එම නිසා තමම සහකරුවන් තදතදො පිටස්ෙර අතෙකුත් ස්ත්‍රීන් සහ පුරුෂ්‍යන් හා 

සංවාසය කිරීතමන් ඔවුන් තදතදො අෙර බැඳීම් කැඩීමක් තහෝ සිත් රිදවීමක් තහෝ එතකක් අතෙකාට අයිති ස්පර්ෂ්‍ය තසොරකම් කිරීමක් තහෝ යෙ තුතෙන් එකක්වත් සිදු තෙොතේ. 

ඉහෙ සියලු තකොන්තද්සි සපුරා ඇති විට, MILTS Couple එකක සාමාජිකයන් තදතදොතේ පැත්තෙන් බැලූ විට, ඔවුතෙොවුන් කාමමිථයාචාර කර්මයට තහෝ කර්මපථයට හසු තෙොතේ ද? 

කාමමිථයාචාර කර්මයට තහෝ කර්මපථයට හසු වන්තන් MILTS Couple එකක සාමාජිකයන් හා සංවාසය කිරීමට පිටස්ෙරින් පැමිතණෙ සාමාෙයය විවාහ ජීවිෙයක් ගෙ කරෙ අය සහ මව පියා භාරකරුවන් යටතත් සිටිෙ අය පමණ ද? 

MILTS Couple එකක සාමාජිකයන් ෙවත් එවැනිම MILTS Couple එකක සාමාජිකයන් හා සංවාසතයන් එම තජෝඩු තදතක්ම අය, ඉහෙ සඳහන් කල සියලු තකොන්තද්සි සපුරා ඇති විට, කාමමිථයාචාර කර්මයට තහෝ කර්මපථයට හසු තෙොතේ ද? 

33. මාො පිතු රක්කිො ස්ත්‍රින් අට තදො, විවාහක පරපුරුෂ්‍තයකු හා සංවාසතේ තයදුනු විට, එම පරපුරුෂ්‍යාතේ භාර්යාව විසින් ෙම ස්වාමිපුරුෂ්‍යා සමග ඔහු පර ස්ත්‍රීන් හා සංවාසය තෙොකරන්තන්ය යි ගිවිසතගෙ (විවාහ ගිවිසුමකට එලැඹ) වළක්වෙ බැවින් හා එතසේ රකිෙ ලද බැවින්, එම භාර්යාවත් එම භාර්යාව විසින් රකිෙ ස්වාමිපුරුෂ්‍යාත් අෙර ඇති ගිවිස ගැනීම කඩා දැමීමට හවුල් වීම නිසා කාමමිථයාචාර පාපයට හසු තෙොතේ ද? 

34. අවුරුදු 5000ක් බුදු දහම ලංකාතේ පවතිෙ බව සඳහන් වන්තන් තකොතහේද? ත්‍රිපිටක තහෝ අ ටුවා තහෝ ටීකා ග්‍රන්ථ මූලාශ්‍රයක් තිතබ්ද? 

35. පාලි දේව දූත සූත්‍රදේ අවීචි මහා නිරතේ පූර්ව (ෙැතගෙහිර) තදොතරන් එහාට ඔසුපත් ෙරක 5ක් (ගූථ, කුක්කුල, හිඹුල්වෙ, අසිපත්‍රවෙ, තේෙරණි) එකකට එකක් සමාන්ෙරව ඇති බව සඳහන් තේ. හැතමෝම, එක් නිරයකට ඇත්තත් එක් පැත්ෙකට 4 බැගින් පරිවාර නිරයන් 16ක් පමණි කියා කියන්තෙ ඇයි? 

ඔසුපත් ෙරක 5 බැගින් සෙර දිශාතවම ඇත්ෙම් එම අතෙකුත් ඔසුපත් නිරයන් ගැෙ විස්ෙර ඇති සූත්‍ර තමොෙවාද? 

36. අශුෙය කල්ප ගැෙ කර ඇති තද්ශො වල ත්‍රිපිටක මූලාශ්‍ර තමොෙවාද? 

37. සෙර මහා දිවයින් වලින් තදකක් වෙ අපරතගොයාෙය හා පූර්වවිතද්හය පිලිබඳ විස්ෙර ඇතුලත් සූත්‍ර තමොෙවාද? 

38. මහාතම්රු පර්වෙය වටා ඇති කඳු පන්ති 7 පිලිබඳ විස්ෙර ඇතුලත් සූත්‍ර තමොෙවාද? 

39. බුදුන් වහන්තසේතේ ජාති ක්තෂ්‍ේත්‍රය, ආක්ඥා ක්තෂ්‍ේත්‍රය, විෂ්‍ය ක්තෂ්‍ේත්‍රය තකොපමණ ප්‍රමාෙයක් තලෝක ධාතුද කියා සඳහන් වෙ සූත්‍ර තමොෙවාද? 

40. ත්‍රිපිටක තෙොවෙ අතෙකුත් ග්‍රන්ථ වලට අනුව ආක්ඥා ක්තෂ්‍ේත්‍රය යනු තීසහස්සී මහාසහස්සී තලෝකධාතුව තේ. ෙමුත්, 

සූවිසි මහ ගුණය (තර්රුකාතන් චන්දවිමල මහාස්ථවිර) - 5. තලෝකවිදු ගුණය - 207 පිටුව - තලෝකතේ මුල ෙම් පරිච්තේදතේ දක්වා ඇත්තත් තීසහස්සී මහාසහස්සී තලෝකධාතුවට තකෝටි ලක්ශයක් සක්වළ අයිති බවයි. 

ෙවද 

විශුද්ධි මාර්ගය - 13වැනි පරිච්තේදය - අභිඥා නිර්තද්ශය - පූර්තේනිවාසානුස්මෘතිඥාෙය - 540 පි ටුව ද තකෝටි ලක්ශයක් සක්වළ ආක්ඥා ක්තෂ්‍ේත්‍රය ට අයිති බව දක්වා ඇෙ. 

එතහත් 

සූත්‍ර පිටකය හි බුදුරජාණන් වහන්තසේ තද්ශො කර ඇත්තත් තීසහස්සී මහාසහස්සී තලෝකධාතුව තකෝටි 100ක් සක්වල තලසය (1000x1000x1000=1,000,000,000). (සූත්‍ර පිටකය - අංගුත්ෙර නිකාය 1 - ඒකක දුක තික නිපාෙ පාලි - ආෙන්ද වේතගො - අංගුත්ෙරසඟිතයහි තිකනිපාෙය-[3.2.3.10] - 403 ආරම්භක පිටුව) 

සූත්‍ර පිටකය හි බුදුරජාණන් වහන්තසේ තද්ශො කර ඇති තදය, විශුද්ධි මාර්ගය ලියා ඇති බුද්ධත ෝෂ්‍ හිමි විසින් විකෘති කර දක්වා ඇති අෙර එම විකෘතිය චිරාත් කාලයක් පුරාවටම සං යා වහන්තසේලා විසින් කිසිදු තසවීමක් බැලීමක් තෙොකර දිගටම අරතගෙ ඇවිත් ඇෙ. තම් පිලිඹඳ ඔබතේ අදහස කුමක් ද? 

41. බුද්ධ ආක්ඥා සූත්‍ර වල ආනුභාවය පැතිතරෙ ප්‍රතද්ශය සඳහන්කර ඇති ත්‍රිපිටක මූලාශ්‍ර තමොෙවාද? 

42. මුගලන් මහරහෙන් වහන්තසේ විශ්වතේ තකලවර දැක ගැනීමට වුවමො වී ගමන් කර විශ්වතේ අෙරමන් වූ බව සඳහන් වෙ සූත්‍රය තහෝ තද්ශොව ඇත්තත් තකොෙෙද? ත්‍රිපිටක මූලාශ්‍රයක් තදන්ෙ. 

43. තේමානික අසුර සහ විනිපාතික අසුර යනු එකම වර්ගයක්ද? තදකක්ද? 

44. අන්ෙක් කල්පයකට පෘථුවි අවුරුදු අසංඛ්‍යය 8,640,000 (10^140 x 8,640,000) තිතබ් යයි සඳහන් වන්තන් තකොෙෙද? ත්‍රිපිටක තහෝ අ ටුවා තහෝ ටීකා තහෝ හින්දු තේද ග්‍රන්ථ මූලාශ්‍රයක් තිතබ්ද? 

45. ව්‍යංජන එකසිය අට (108) දන්නවා ද?
Q. ව්‍යංජන 108 පූජාවේ ආහාර වර්ග වල නම් ලැයිස්තුව එවන්න.

[“යතො යතො සම්මසති, ඛන්ධානං උදයබ්බයං;
ලභතී පීතිපාමොජ්ජං, අමතං තං විජානතං.

පාමොජ්ජබහුලො භික්ඛු, පසන්නො බුද්ධසාසනෙ;
අධිගච්ඡෙ පදං සන්තං, සඞ්ඛාරූපසමං සුඛං. (ධ· ප· 374, 381)

dhamma.lk.ingreesi.com © 2016 - 2020. Powered by Blogger.
෴ ශාක්‍යමුණීන්ද්‍රෝත්තමෝපහාර දම් පඬුර! ෴


෴ An AnglomaniA IngreesI (රාවණ යක්ඛ) and *A Bona Fide CreatioN ෴

Auto Scroll Stop Scroll