A. "අකුශලයන්ට වනාහි භූමි වශයෙන් භේදයක් නැතිහෙයින් දවාදස අකුසල චිත්තුපපාදා යැයි වදාළහ. එහි උපදී යනු - උප්පාදො ය. සිත ම උත්පාදය වූයේ - චිත්තුපපාදො ය. මෙය දේශනා ශීර්ෂයක් ම ය. යම් සේ වනාහි රජ ආවේය යැයි කී කල්හි අමාත්යාදීන්ගේ පැමිණීම කියන ලද්දේ ම වෙයි. මෙසේ චිත්තුපපාදො යැයි කී කල්හි ඔවුන් හා සම්ප්රයුක්ත ධර්මයෝ ද කියන ලද්දෝ ම වෙත් යැයි සියලු තැන්හි ම චිත්තෝත්පාද ග්රහණයෙන් සම්ප්රයුක්ත ධර්ම සහිත සිත ගන්නා ලදැයි දතයුතුයි.
[ධ:ස:අ: අර්ථකථා කාණ්ඩ වර්ණනා 442-453]
“අකුසලානං පන භූමිවසෙන භෙදාභාවතො ද්වාදස අකුසලචිත්තුප්පාදාති ආහ. තත්ථ උප්පජ්ජතීති උප්පාදො. චිත්තමෙව උප්පාදො චිත්තුප්පාදො. දෙසනාසීසමෙව චෙතං. යථා පන ‘රාජා ආගතො’ති වුත්තෙ අමච්චාදීනම්පි ආගමනං වුත්තමෙව හොති, එවං ‘චිත්තුප්පාදා’ති වුත්තෙ තෙහි සම්පයුත්තධම්මාපි වුත්තාව හොන්තීති. සබ්බත්ථ චිත්තුප්පාදග්ගහණෙන සසම්පයුත්තධම්මං චිත්තං ගහිතන්ති වෙදිතබ්බං.”