A. කිසිම සත්ත්වයකුගේ ඊළඟ භවයට “චුති සිත” බලපාන්නේ නෑ.
බොහෝ දේශනා තුළින් හා බොහෝ දෙනා කියන / සිතන නමුත්, “ධර්මය” වෙනස් වෙන්නේ නෑ - “චුති සිත”ට කලින් ඇති වූ “ජවන් සිත්”වලින් ගත් අරමුණ ම මිසක්, කිසිම සත්ත්වයකුගේ ඊළඟ භවයට “චුති සිත” බලපාන්නේ නෑ.
S. “… ච්යුති චිත්තය නිරුද්ධ වනු සමග ම >>> මරණාසන්න ජවනන් විසින් ගන්නා ලද අරමුණ ම ගනිමින් <<< විපාක දීමට ඉදිරිපත් ව තිබූ කර්මයාගේ විපාක වශයෙන් යම් කිසි තැනක දෙවන ජාතියේ පළමු වන සිත වූ ප්රතිසන්ධි චිත්තය පහළ වේ. …”
A. “චුතිසිත” අනුව ඊළඟ භවයේ "ප්රතිසන්ධි සිත" පහළ වෙන්නේ නම්, කිසි ම සත්ත්වයෙක් වෙනත් සත්ත්වයෙක් වීමට නොහැක - එවිට මිනිසා මැරී මිනිසෙකු ම ලෙස ඉපදීම ආදී වශයෙන් වීමෙන්, ධර්ම විකෘතියක් ඇති වේ.
[එක භවයක දී එක සත්ත්වයකුට: ප්රතිසන්ධි සිත = භවාංග සිත = චුති සිත.]